fbpx

רות שפנדאו פסיכולוגית קלינית

הביטוי מערבולת רגשית או הצפה רגשית באה לתאר מצב בו אנו מרגישים מספר רב של רגשות בו זמנית שקשה לנו לבטא אותם ולעיתים, גם להתמודד איתם. בדרך כלל, הצפה רגשית קורית בסיטואציות שונות ולעיתים לא קשורים לאיזה טריגר חיצוני, אלא שמציף אותנו פתאום מתוך תוכינו. נשמע מוכר? אז איך לא טובעים בתוך המערבולות הללו? כמו גל חזק ששואב אותנו למקומות חשוכים.

מה קורה לנו במערבולת הרגשות?

אחד הדברים העיקריים שחשוב לעבוד עליהם הוא שינוי ההסתכלות ובניה של הבנה חדשה על המציאות. אנחנו רגילים לחשוב ולהרגיש שהמציאות קורית לנו, שהמציאות היא דבר שקיים ומתרחש בלי קשר אלי והאנשים הפועלים כלפינו מהמקום שלהם ואני במקרה נמצא באינטראקציה איתם. הנחה והבנה שהמציאות לא קורית בטעות/במקרה – אלא שכל דבר שמתרחש בחיי מגיע אלי בכוונה ויש לו תכלית, שמשהו בתוכי צריך להשתנות. משהו בתוכי מייצר חסימה ומונע ממני להתחבר לאמת, משהו בתוכי חוסם את כח החיים, חוסם את הטוב. משמעות המסר נסתרת בתחילה, והדרך לחשוף ולגלות אותה כרוכה בהתבוננות, הסתכלות פנימית עמוקה שמטרתה לעזור לנו לחשוף את מה שנמצא שם אך עדיין נסתר מאיתנו.

אז מה יש לעשות?

שלב ראשון הוא לזהות את  המצב, אתם נמצאים במערבולת רגשית ומרגישים שאין לכם שליטה. זיהוי הסיטואציה וקבלתו עוזרים ובעיקר משמשים כגלגל הצלה בים הרגשות שאתם חשים. 


רק אחרי שנזכור שגם במערבולת רגשית אנחנו יכולים לדעת לשחות, נדע לחלץ את עצמנו ולהימנע מטביעה דווקא בנקודה הזו נמצא ונגלה כוחות חדשים, להתבונן במסע שעברת עד כה, להקדיש לזה זמן, לגלות שיש כאן השגחה, מטרת תכליתית ולהצליח לראות שגם מהאירועים הקשים צמחו ויצמחו: כוחות חדשים, הבנות חדשות, השקפה חדשה ונוצרו וייצרו הזדמנויות חדשות.  המחשבות שלנו שולטות ברגשות אך ניתן להתאמן ולכוון לנתיב חדש. 

לבסוף, זכרו שאתם לא לבד. תמיד יש עם מי לדבר ולהתייעץ. אפשר לפתור המון דברים בדיבורים ואנחנו תמיד פה במרחק לחיצת כפתור

כן פותרים בדיבורים!
בשיחה חינם

 

צור קשר

אתם יכולים גם לכתוב לנו! אנחנו חוזרים מיד. נסו אותנו. 

    מגזין בריאות לנפש

    כן פותרים בדיבורים!
    בשיחה חינם

     

    Share this...
    Share on Facebook
    Facebook
    Scroll Up
    שינוי גודל גופנים