כולנו מחפשים דרכים להתחבר לאנשים אחרים, אך פעמים רבות אנו פוגשים באנשים חדשים ומתקשים ליצור תקשורת זורמת וקלה. אנו נדרשים להפעיל מאמץ בכדי להבין את הצד השני, לזהות את ההתנהגות והאינטרסים שלו בכדי להבין ולהשיג את רצוננו.
כל אחד מאיתנו מתנהג כפי שהוא מתנהג, ובאופן טבעי יש לנו ציפיות מהסביבה להתנהג לפעמים כמונו אך לפעמים מתקיימת הלימה בין הציפיות שלנו לציפיות של אחרים. אז בשלב הזה כדאי לעצור ולהתבונן על האדם שמולנו. במיוחד מול האהובים שלנו חשוב "לשים עצמנו בנעליים שלהם" ולהבין מה רצונם בסיטואציה, ככה יהיה לנו קל יותר להבין איך להתנהג והתקשורת וטמטית תהיה קלה יותר.
יחד עם זאת חשוב לזכור שכל אחד מאיתנו מסתכל על החיים בצורה שונה, ומה שטוב לנו לא תמיד טוב לאחרים ולהפך. לכן, חשוב מאוד לא לשפוט את האחר, להבין שלרוב הכוונות של האחר לא רעות ולא לצפות שאחרים יתנהגו כמונו. לפני שתהפכו את הסיטואציה לפגיעה רגשית ותפרשו אותה לא נכון, עצרו לרגע לחשוב מי האדם שמולכם.
כלל נוסף שחשוב לתקשורת טובה היא לקיחת האחריות. הפסיקו להפנות אצבע מאשימה אל כל עבר והסתכלו על עצמיכם, קחו אחריות על מעשיכם וקבלו החלטות עבורכם בלבד. .
הכי חשוב, תקשיבו. בכל אחד מאתנו פועלים בעיקר שני כוחות עיקריים: כוח פירוד וכוח מחבר, מאחד. לזהות אותם בתוכנו ולבחור בצורה מודעת באחד מהם אמור ליצור מהפכות רגשיות בתוכנו ובאחר. הקשבה, נוכחות רגשית, קבלת האחר ללא שיפוט, היא נתינה שקטה ועוצמתית. התכוונות פנימית כזו כלפי האחר פותח גשרים. חיוך, מילה טובה, יכולים להציל בן אדם שנמצא מולנו. אלו תנועות רגשיות שקטות, בלתי נראות אבל יכולות לחולל שנויים עמוקים ובלתי צפויים. כאשר אתם נותנים לאדם האחר מקום להתבטא ואתם מקשיבים אתם יוצרים חיבור טבעי יותר עם האחר והוא מרגיש בנוח יותר לצידכם ואתכם.
זכרו תקשורת טובה מצריכה עבודה עצמית, סבלנות והרבה תשומת לב לסביבה. שימו לב למילים של האחר, לשפת הגוף שלו ולהתנהגויות שלו, יחד עם זאת הביעו את עצמכם בחוכמה ותוכלו ליצור שיח תקשורתי קל, פשוט וזורם.
אתם יכולים גם לכתוב לנו! אנחנו חוזרים מיד. נסו אותנו.
WhatsApp us